Így helyezkedhetsz el Veszprémben a marketing területén

Így helyezkedhetsz el Veszprémben a marketing területén

A különböző marketinges állások országszerte, így Veszprémben is nagy népszerűségnek örvendenek az álláskeresők körében. Ez nem véletlen, hisz a „marketing” szó hallatán mindenki valamilyen kreatív munkakörre gondol, amiben van lehetősége kibontakoztatni elképzeléseit, egyedi meglátásait. Való igaz, számos marketinges állás építkezik ezen kvalitásra, ugyanakkor rengeteg olyan pozíció is van, ahol más képességek kapnak főszerepet. A marketing tehát egy rendkívül sokszínű terület, s a következőkben kísérletet teszünk arra, hogy néhány szempontot körül járva bemutassuk az egyes jellemzőit, beleértve a pályához szükséges képességeket, képzettségeket és elhelyezkedési lehetőségeket.

Mi az a marketing, mit csinál egy marketinges?

A marketinget sokan az eladással, reklámozással azonosítják, ugyanakkor ez egy jelentős és meglehetősen túlzó egyszerűsítés. A marketing ugyanis egy interdiszciplináris, azaz több tudományágat magába foglaló szakterület, amely egyszerre fedi le a közgazdaságtan, pszichológia, antropológia, vezetéstudomány, valamint az alkalmazott matematika és az alkalmazott statisztika bizonyos részeit.

Szerepe a vállalati életben megkérdőjelezhetetlenül fontos, hisz többek között olyan tevékenységeket foglal magában, mint a piackutatás, az értékesíteni kívánt termékek és szolgáltatások meghatározása, az árképzés, az értékesítés megszervezése, vagy a vásárlók befolyásolása. Összességében tehát egy jóval összetettebb terület annál, minthogy néhány szóra leegyszerűsítsük a tevékenységi körét.

Elhelyezkedési lehetőségek a marketing területén, és a pozíciókkal járó feladatok

Amint arra a korábbiakban már utaltunk, a marketing az elhelyezkedési lehetőségek széles tárházát kínálja. Egyik gyakran hirdetett pozíció a szakterületről a marketing asszisztensi munkakör, amely alapvető marketingfeladatok ellátástát igényli. Ebbe egyebek mellett beletartozik a közösségi média felületek menedzselése, a tartalommarketingbe való közreműködés, különböző prezentációk, reklámok, hírlevelek összeállítása, valamint a marketing menedzserek munkájának támogatása.

Rendszeresen lehet továbbá találkozni – többek között Veszprém álláshirdetései között is – különböző menedzseri pozíciókra szóló lehetőségekkel. Ezekből többet is megkülönböztethetünk: marketing menedzser, média menedzser, reklámmenedzser, online marketing menedzser, márkamenedzser, PR menedzser.  Külön érdemes közülük kiemelni a marketing menedzserek pozícióját, ők ugyanis azok, akik gyakorlatilag kidolgozzák egy adott cég marketingstratégiáját. Feladataik körébe tartozik továbbá a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak a fejlesztése, az árpolitika kialakítása, a marketing-költségvetés meghatározása. A munkakör felelősségteljességéből adódóan a betöltéséhez többéves releváns szakmai tapasztalat szükséges.  

Nem mehetünk el szó nélkül a manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendő social media menedzseri pozíció mellett sem. Ezen állások betöltőire meglehetősen nagy kereslet mutatkozik, hisz mára valamennyi multinacionális cég, illetve kis- és közepes vállalkozás felismerte, hogy csak úgy lehet igazán sikeres, ha a közösségi média felületein is aktívan tevékenykedik. Ennek ellenére ne gondoljuk, hogy az ebben a munkakörben dolgozók feladatai mindössze a posztok írásában kimerülnének, emellett ugyanis tevékenységük részét képezi a közösségi média stratégia kialakítása, az egyes trendek állandó nyomon követése, versenytárs-analízis, illetve számos egyéb, részben kreatív, részben pedig analitikus gondolkodásmódot igénylő teendő. További részletekért az egyes marketinges állásokkal kapcsolatban az alábbi cikket érdemes elolvasni:

https://marketingblogger.hu/kereskedelem-es-marketing-szak/

Milyen tulajdonságok szükségesek egy marketinges állás betöltéséhez?

Kreativitás

A kreatív gondolkodásmódra gyakorlatilag minden marketinges pozíció esetében szükség van. Egy jó marketingesnek tudnia kell az ügyfél fejével gondolkodni annak érdekében, hogy olyan üzeneteket tudjon közvetíteni, amelyekre rezonál a célközönség. Sokszor ennek megvalósítása korántsem annyira egyszerű feladat, mint az elsőre tűnhet, ily módon pedig könnyű tévutakra tévedni egy-egy marketingstratégia kivitelezését illetően. Egy ezen a területen dolgozó szakembernek azonban ez nem jelenthet megoldhatatlan kihívást, hisz a kreativitását kihasználva képes megtalálni azokat a módszereket és eszközöket, amelyekkel célt érhet az adott üzenet.  

Kiváló kommunikációs képességek

Ebben a szakmában az erős kommunikációs képességekre több szempontból is szükség van. Egyrészt az előbb említett módon szakmai célokból, vagyis, hogy minél hatékonyabban sikerüljön megszólítani a célközönséget mind szóban, mind pedig írásban. Másrészt pedig nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a marketingesek általában csapatban dolgoznak, s az egymással való sikeres együttműködésnek ugyancsak az egyik alapfeltétele a kiemelkedő kommunikáció.  

Nyitottság, tanulékonyság

Kevés olyan szakma van manapság, ami annyira dinamikusan változna, mint a marketing. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy az utóbbi években a közösségi média, illetve az ezen platformok által biztosított hirdetési lehetőségek miként és milyen ütemben formálták a szakmát. Ezek lekövetése pedig gyakorlatilag elengedhetetlen feltételévé vált a sikerességnek. Az újdonságokhoz való alkalmazkodás azonban sok esetben nagy kihívás, éppen ezért, ha valaki marketinges pályán szeretne elhelyezkedni, akkor mindenképpen nyitottságot, illetve tanulási hajlandóságot kell mutatnia az innovációk irányába.

Rugalmasság, problémamegoldó képesség

A marketing minden, csak nem unalmas, monoton munka. Egy marketinges átlagos napja egészen változatos kihívásokat is tartogathat, hisz például egy marketing kampány kivitelezése során egészen könnyű nem várt problémákkal szembesülni. Ebből kifolyólag az ezen a területen dolgozó szakembereknek nagyfokú rugalmasságot szükséges mutatniuk, s egy-egy felmerülő nehézség esetén – akár korábbi álláspontjukat megváltoztatva – képesnek kell lenniük megoldásokban gondolkodni.

Marketinges állás

Marketing képzés Veszprém városában

A marketinges területeken való elhelyezkedéshez az esetek többségében felsőfokú végzettség szükséges. Jó hír ugyanakkor a veszprémiek számára, hogy a városban a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karán keresztül minden lehetőségük megvan arra, hogy szert tegyenek a képesítésre. Az egyetem képzéskínálatában ugyanis megtalálható a kereskedelem és marketing szakirány, ami felsőoktatási szakképzés, valamint alapképzés formájában is indul. Sőt, az alapképzést elvégző hallgatók akár a marketing mesterképzés keretein belül is folytathatják tanulmányaikat. Fontos továbbá, hogy a képzés rendszerint levelező tagozaton is elindul, ami főként azok számára lehet ideális, akik munkavégzés mellett képeznék tovább magukat. További információk mindezekkel kapcsolatban:

https://felveteli.gtk.uni-pannon.hu/kepzeseink/

Megkereshető bérek a marketing szakmában

A fizetesek.hu adatai szerint Magyarország területén, a Marketing, reklám, PR iparágban dolgozók fizetése általában bruttó 300 000 forinttól (minimum érték) 664 000 forintig terjed (legmagasabb átlag, a maximum ennél magasabb). Nyilvánvalóan ezzel kapcsolatban rengeteg befolyásoló tényező lehet, például maga a betöltött munkakör, a szakmai tapasztalat, a végzettség szintje, a munkavégzés helye stb. mind-mind kihat a bérezés mértékére. Általánosságban ugyanakkor elmondható, hogy a marketinges területen karriert építve az átlaghoz viszonyítva akár kiemelkedő bérezésre is szert lehet tenni, természetesen Veszprém megye valamely vállalatánál elhelyezkedve is.  

Marketing, Veszprém: így keress állást!

Az álláskeresés, illetve a pályázás folyamatának egyik fontos része az önéletrajz készítés. Mivel a marketing – amint azt már többször is hangsúlyoztuk – egy kreatív terület, törekedj arra, hogy önéletrajzod is tükrözze ezt. Merj tehát bevállalós lenni mind a dizájn, mind pedig a színek tekintetében – persze az igényesség keretei között! Fontos továbbá, hogy a tartalom kidolgozása során törekedj arra, hogy reflektálj a hirdetésben megfogalmazott elvárásokra, vagyis azokat a szakmai tapasztalataidat, erősségeidet, eredményeidet emeld ki, amelyekből látszik, hogy kifejezetten erre az álláslehetőségre készítetted a CV-d, és nem csak egy sablon, amit mindenhova beküldesz. Ha pedig még nem sikerült megtalálnod a számodra ideális marketinges állást, akkor is maradj aktív a különböző állásportálokon, közösségi médiában (főként LinkedIn), marketinges pozíciók ugyanis igencsak gyakran kerülnek meghirdetésre többek között Veszprémben is.

 

VeszpremAllas.hu / N.G.